Kezelések

Olyan pótlásokra törekszünk, amelyek természetesek. A legkisebb beavatkozás árán, a legnagyobb komfortérzetet nyújtják pácienseink számára. Zirkonium-oxid fémmentes hidak, kerámia hidak, implantátumok, stb. mind ezt a célt szolgálják.

Air-brush sópolírozás

sópolír elszíneződés megszűntetése

Önálló kezelésként étel/ital okozta elszíneződések eltávolítására vagy fogkőeltávolítás után a visszamaradt érdes felszín elsimítására javasolt kezelés. Az eljárás során egy speciális só-víz keveréket magasabb nyomással juttatunk a fogak felszínére, mely fájdalommentes beavatkozás. Azoknak a pácienseinknek is szoktuk javasolni, akik fogfehérítés előtt állnak, mivel így még inkább fokozható a fehérítési eljárás eredménye.

Barázdazárás

barázdazárás fogfeltöltés rágófelszín feltöltés

A szuvasodásra hajlamos fogfelszínt biztonságos és fájdalommentes, ún. „védőburokkal” látjuk el. Ezáltal megakadályozhatjuk, hogy a rágófogak barázdázott felszínén az ételmaradékok megrekedjenek, és ennek következtében a felszaporodó baktériumok elindíthassák a fogszuvasodást.

Folyékony barázdazáró anyaggal dolgozunk, nincs fúrás, nincs fájdalom. Az anyag 1-2 perc várakozási idő után megköt. Akár 3-4 évig is hatásosan védi a fogak rágófelszíni részét. A sima felületet már könnyebb tisztán tartani az átlagos fogmosással. A barázdazárás hatásosan csökkenti a tömésre szoruló fogak számát. Természetesen nem csak gyerekeknél, hanem felnőtteknél is elvégezhető ez a hatásos beavatkozás.

Esztétikus kerámia korona

korona fémmentes esztétikus pótlás

Koronáról akkor beszélünk, ha egy fogra vagy implantátumra olyan pótlás készül, amely teljesen beborítja a fog koronáját. Ideális megoldás abban az esetben, ha a fog eltört, szuvasodás következtében nagyobb foganyag veszteség történt, vagy nagy fogtömés cseréje szükséges.

A megfelelő előkészítés után (csiszolás) speciális ragasztóanyaggal a koronacsonkra ragasztjuk a koronát, mely színében megegyezik az eredeti fogakkal.

Esztétikus rögzített fogpótlások

esztetikus fogpótlás foghiány pótlás héj fémmentes híd

Fémkerámia korona/híd:

A korona vagy híd alapját egy nagyon erős nikkelmentes fémötvözet képezi, erre kerül rá az esztétikus porcelán borítás. Nagyon jól ellenáll a rágóerőnek, nagyobb foghiányok pótlására is alkalmazható.

Inlay elhorgonyzású híd

Igen hatásos megoldás 1 vagy 2 fog pótlására ez az eljárás. Kevesebb foganyag feláldozásával jár, nem kell körbecsiszolni a hiánnyal szomszédos fogakat, csak egy-egy kis mélyedést kialakítani azok felszínén. Ide ragasztjuk be a fémmentes üvegszállal megerősített, a hagyományos hidaknál jóval esztétikusabb Gradia vagy Belle Glass anyagokból készült hidakat. A fogtechnikus készíti az inlay hidat, ami pótolja a hiányt és két kis fülszerű nyúlvánnyal illeszkedik a szomszédos fogak fent említett mélyedéseibe. A fémmentes pótlás tökéletesen esztétikus.

Inlay/onlay

Ha a fogszuvasodás már olyan mértékű, hogy tömőanyaggal kockázatos helyreállítani, lenyomat alapján a fogtechnikus elkészíti az inlay-t (ragasztott tömést/betétet) amit ezután a rendelőben ragasztunk be. Gyökérkezelt fogak ellátására is ideálisabb megoldás tömés helyett.

IPS E-max porcelán korona/híd

Olyan pótlás, amellyel kimagasló egyéni esztétikai hatás érhető el. Nem allergizál, mivel fémmentes. Visszadja a természetes hatást, emellett nagyon strapabíró. Nagyobb foghiányok esetén viszont nem alkalmazható.

IPS E-max porcelán héj

A fogorvos a fog külső zománc rétegéből egy vékony réteget csiszol le, ahová a fogtechnikus által készített porcelán héj kerül felragasztásra. Alkalmazására akkor kerül sor, mikor nem megfelelő a saját fogszín, a saját fog alakja vagy helyzete.

Zirkonium-oxid porcelán korona/híd (CAD/CAM)

A gipszminta digitalizálása után, számítógépen kerül tervezésre a hídváz. Egy speciális marógép egy tömbből marja ki a vázat. Erre a porcelán leplezés kézi mintázással kerül rá, egyénre szabottan. Szintén fémmentes megoldás, ezáltal még esztétikusabb pótlás típus, fémallergia esetén választható opció.

Esztétikus tömés

esztétikus fogtömés fehér tömés fogszínű tömés

A tömőanyagok összetétele, tulajdonságai napról napra fejlődnek, tökéletesednek. A fogszínű vagy fehér tömések modern kompozit anyagokból állnak. Környezetükhöz tökéletesen alkalmazkodnak, mivel többféle színben készülnek. A tömések rendkívül időállóak, mivel a tömőanyag és a fog anyaga kémiailag összeköt. Rendelőnkben csak fogszínű töméseket készítünk.

Tokuyama, egy prémium minőségű fogtömés, mely kaméleon effektussal alkalmazkodik a töméssel ellátott fog színéhez. Ezáltal a legmagasabb esztétikai élményt képes nyújtani. 35000 Ft-tól.

Fogékszer

fogékszer swarovski kristály sky kő

Általában strassz kő, melyet ragasztásos technikával rögzítünk a fogfelszín sérülése nélkül. Változatos méret, kialakítás jellemző rá. Fontos, hogy aki fogékszert visel, különösen ügyeljen szájhigiéniájára. A fogékszer cserélhető, más színű vagy formájú darabra. A csere orvosi szakértelmet igényel.

Fogfehérítés

fogfehérítés világosabb fogszín fehér fog

A fogfehérítés eredménye akár évekig is tarthat. Tartóssága nem a módszertől függ, hanem az életmódtól. Félévente megismételhető a kezelés, de igazából nem szükséges. Az egészséghez, a gondos fogápoláshoz hozzátartozik egy fehéren villanó mosoly.

Rendelőnkben professzionális LED lámpás fogfehérítést végzünk. Az általunk alkalmazott eljárás biztonságos, kipróbált rendszer, klinikai tesztek, tanulmányok sora bizonyítja hatékonyságát. A LED lámpás fehérítéssel 4-5 évig megőrízhetjük fogaink fehérségét. A fogfehérítés előtt az elvárható eredmény érdekében professzionális szájhigiénés kezelésre van szükség, ami fogkő eltávolításból és professzionális fogtisztításból áll. A fogakra felviszünk egy speciális fogfehérítő zselét, melyet egy erre a célra kifejlesztett LED lámpás berendezéssel körülbelül 20 percig megvilágítunk. Az eredmény gyors és látványos. A kezelés végeztével több árnyalatot fehéredik a fogsor.

Foghúzás

foghúzás fogó fogászati tükör

Gyakori eset, hogy a páciensek által már reménytelennek ítélt húzásra váró fog még megmenthető, visszaállítható a fog eredeti funkciója. Akár esztétikus töméssel, betéttel, kompozit héjjal, koronával, csapos felépítéssel, stb. Ezt orvosaink sokéves szakmai tapasztalata, hozzáértése garantálja.

Természetesen előfordul, hogy a fog eltávolítása elkerülhetetlen. Például kiterjedt gyulladásokkal, vagy fájdalmakkal járó betegségek során, letört, meggyengült fogaknál, amelyek további fogpótlás céljára már nem használhatóak. A modern érzéstelenítő szérumok, a fejlett orvosi technika lehetővé teszi a fájdalommentes foghúzást – ez mind a páciens, mind a fogorvos elemi érdeke.

Fogkő eltávolítás

fogkőeltávolítás fogkő prevenció

Étkezések után a fogakra lerakódik egy vékony plakkréteg (lepedék), mely a nyálban feloldott étel egy része. A lerakódott plakkban a baktériumok elszaporodnak. A plakk idővel egyre keményebbé válik, ez a fogkő.

A fogkő fogkefével már nem távolítható el, egyre nagyobb és kiterjedtebb lesz. Ennek következtében a fogíny visszahúzódik, a csont elkezd pusztulni. A fogkő ott képződik, ahol sok nyál található, a felső és a hátsó fogak külső oldalán, illetve a metsző fogakon belülről.

Rendelőnkben ultrahangos fogkő eltávolítást végzünk, mely fájdalommentes beavatkozás.

Fogszabályozás

Fogszabályozás fogszabályozó szabályos mosoly

Minden fogszabályozó kezelést egy alapos kezeléstervezéssel kezdünk. Lenyomatok, röntgen és fotók alapján megtervezzük, hogy melyik fogat milyen pozícióba kell mozgatnunk ahhoz, hogy a végeredmény esztétikus, harmonikus, és a rágás szempontjából ideális legyen.

Kivehető fogszabályozó készülékekkel gyermekkorban, a tejfogak teljes leváltódása (átlagosan 12-13 éves kor) után rögzített fogszabályozó készülékekkel végezzük a kezelést, amely lehet fém, vagy esztétikus (kerámia) készülék.

A fogszabályozó készülékeket havonta egyszer állítjuk, aktiváljuk. A kezelés hossza függ az eltérés súlyosságától, amelyet a kezelés tervezés után viszonylag pontosan meg tudunk becsülni, de átlagos ideje egy és másfél év között szokott lenni.

A modern készülékeknek és eljárásoknak köszönhetően lágyabb erőkkel, mégis hatékonyan tudnak ezek a készülékek dolgozni, és ma már nincs felső korhatára a fogszabályzásnak, felnőtt páciensek számára is elérhető a szép, szabályos mosoly, sőt esetükben akár a fogpótlás készítése előtt is szükséges lehet a foghiányok miatt már elmozdult fogak elrendezése.  Ezáltal szebb, élethűbb fogpótlás készíthető számukra. Sok esetben, kisebb rések akár be is zárhatóak fogszabályozóval, így elkerülhetővé válik fogpótlás készítése.

Gyökérkezelés

gyökérkezelés gyökércsatorna fogmentés

Gyökérkezelésre akkor van szükség, ha a fog belsejében erős fájdalommal járó gyulladás alakult ki, vagy már magától elhalt a fog.

A leggyakrabban akkor gyullad be a gyökércsatorna, ha olyan mély a szuvasodás, hogy a gyökércsatorna is befertőződik. Ilyen esetben hidegérzékenységet jelezve begyullad, vagy elhal a fog, fájdalom és meleg érzékenység maradhat vissza.

A gyulladás kapcsán felszaporodnak a baktériumok és a szöveti bomlástermék a gyökércsatornában. Ezeket mielőbb el kell távolítani. Ezt a beavatkozást csakúgy, mint minden mást, el lehet végezni úgy, hogy ne fájjon. Ha a páciens erős fájdalommal érkezik, ez a gyökérkezelés előtti gyógyszeres kezeléssel csökkenthető. A beavatkozást megelőzően érzéstelenítő szert használunk. A kezelt fogat – akár többször is – fertőtlenítő gyógyszerrel zárjuk le, hogy zavartalan legyen a gyógyulás.

Hidak

hidak fémkerámia híd cirkon híd

A fogászati híd két fogászati korona közé épül be, így a felhelyezés után pótolja a hiányzó fogat, fogakat. A hidat tehát két korona tartja a helyén. Így egy vagy több fogat is helyettesíthetünk.

A fémkerámia koronák és hidak váza nagy teherbírású, speciális ötvözetből készül, erre kerül a fémet elfedő, a fogkörnyezettel megegyező színű porcelán borítás.

Kivehető pótlások

kivehető pótlás kivehető fogsor műfogsor

Ha a páciensnek van még saját meglévő foga, akkor részleges kivehető pótlás készíthető. Régebben ezt műanyagból készítették, de mindez már elavult technika, mivel ártalmas lehet a fogakra és a fogágyra is. Napjainkban a saját fogak bevonásával, különböző elhorgonyzási módszerekkel tartjuk helyben a részleges pótlásokat.

Amennyiben saját foggal már nem rendelkezik a páciens, akkor teljes kivehető fogsort – ismert nevén protézist – készítünk.

Láthatatlan fogszabályozó

láthatatlan fogszabályozó fogszabályozás HappySmile

A HappySmile Láthatatlan Fogszabályozó rendszer a fogszabályozás ma ismert legmodernebb módja. Az áttetsző sínek sorozatával végzett fogszabályozás a leginkább naprakész eljárás a fogszabályozó kezelések között.

Egy számítógépes program segítségével előre megtervezzük a teljes kezelést. Az átlátszó fogszabályozó sínek egy nagyprecizitású 3D nyomtató segítségével készülnek. Előre meghatározzuk, hány sín szükséges az elvárt eredmény eléréséhez.

A sín anyaga biokompatibilis, hajszál vékony orvosi műanyag, melyből a használat során garantáltan nem oldódik ki semmilyen mellékanyag.

A HappySmile Láthatatlan Fogszabályozó előnyei:
Diszkrét, praktikus, kiszámítható, gyors, higiénikus, hatékony, nincs mellékhatás, jobb ár-érték arány.

Paradontológiai kezelés

paradontológiai kezelés tasakkezelés visszahúzodott íny kürettálás

Súlyosabb fogágybetegség esetén nem elegendő csak a fogkő eltávolítása, ilyenkor szükség lehet ún. “kürettálásra”, ami a fog és az íny között kialakult tasakban lévő gyulladt, elhalt szövettörmeléket, baktériumtömeget távolítja el, illetve a foggyökér felszín is lesimításra kerül, ezzel elősegítve az íny regenerációját, újbóli tapadását a fogfelszínre. A kezelés érzéstelenítésben történik.